2017年2月28日

LISSIE の "DON'T YOU GIVE UP ON ME" 《和訳》


最近 spotify でハマっている曲をご紹介★



Lissie(リッシー)の Don't You Give Up On Me です♪


この曲は、Lissie が10年以上カリフォルニアにて生活した後に
中西部に戻ったことで感じたことを歌にしているそうです。



You set the sun, I feel your waves
あなたは太陽を沈め 私は波を感じるの

I look at the ocean, so big and brave
大きく勇敢な海を見て

Am I only a ghost?
私はどこにいるんだろう?

'Cause what I fear the most is me
自分のことが怖くなって

I left you on the coast for something only I can see
あなたを勝手に岸に置いていったの



What kind of world will there be
どんな世界なんだろう

When I wake up from this dream?
この夢から覚めたとき

I hear you call so far away
遠くからあなたの声がする

Just keep me close when I'm afraid
怖い時は私の側にいて



And don't you give up on me
そして私から離れないで

As I dive into the dark
暗闇に飛び込んで

Slip into the endless sea
果てない海に堕ちるとき

Don't you give up on me
私から離れないでね

Are you swimming in the stars?
星空を泳いでるの?

Breathing in eternity
永遠に息をして

Don't you give up on me
私を置いていかないで



You are the moon, I feel your weight
あなたは月 私はその存在を感じる

You tug at the ocean, you help it change
あなたは海を引き寄せて 変えてしまう

And you keep on reminding me of a darkness only I can see
そうして私の闇を思い出させるの



Oh oh oh ah oh

What kind of world will there be
どんな世界なんだろう

When I wake up from this dream?
この夢から覚めたとき

I hear you call so far away
遠くからあなたの声が聞こえる

Just keep me close when I'm afraid
怖い時は私の側にいて


And don't you give up on me
そして私から離れないで

As I dive into the dark
私が暗闇に飛び込んで

Slip into the endless sea
果てしない海に堕ちるとき

Don't you give up on me
私から離れないでね

Are you swimming in the stars?
あなたは星空を泳いでるの?

Breathing in eternity
永遠に息をして

Don't you give up on me
私を置いていかないで

------------

・tug at 引き寄せる、力いっぱいに引く
© gogacu
Maira Gall